اولین داده‌های علمی تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شد + تصاویر چین تا چندروز دیگر فضاپیمایش را در سمت پنهان ماه فرود می‌آورد اضافه‌شدن قابلیت ارسال استوری به عینک هوشمند Ray-Ban متا مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
سرخط خبرها

قابلیت‌های هدست ویژن پرو اپل در کمک به جراحی بیمار

  • کد خبر: ۱۶۹۹۶۷
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
قابلیت‌های هدست ویژن پرو اپل در کمک به جراحی بیمار
یک جراح اشاره کرده که ویژن پرو می‌تواند در پزشکی نیز مفید باشد، به این صورت که هدست واقعیت ترکیبی اپل در حین جراحی، داده‌های حیاتی را به جراحان نشان دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - اپل سرانجام چند وقت پیش از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام «ویژن پرو» رونمایی کرد که با قابلیت‌هایش، افراد زیادی را شگفت‌زده کرده است. حالا یک جراح اشاره کرده که ویژن پرو می‌تواند در پزشکی نیز مفید باشد، به این صورت که هدست واقعیت ترکیبی اپل در حین جراحی، داده‌های حیاتی را به جراحان نشان دهد.

بدون شک، هدست ویژن پرو اپل در زمینه بهره‌وری در محیط کار می‌تواند تا حد زیادی مفید باشد، اما اکنون به عقیده یک جراح، این دستگاه می‌تواند «قدرت‌های فوق‌العاده‌ای» به پزشکان ارائه دهد و به‌طور کلی می‌تواند کمک زیادی به نجات جان انسان‌ها کند.

دکتر «رافائل گروسمن»، یک جراح عمومی که در زمینه جراحی رباتیک تجربه دارد و اولین کسی بود که با استفاده از Google Glass یک عمل جراحی را به‌طور زنده استریم کرد، می‌گوید ویژن پرو اپل می‌تواند در حین یک عمل جراحی کمک زیادی به پزشکان کند و اطلاعات مهمی از بیمار را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

گروسمن در مورد این فناوری واقعیت ترکیبی توضیح می‌دهد:

«در اتاق عمل، شما درحال جمع‌آوری داده‌هایی در واقعیت ترکیبی هستید که به شما کمک می‌کند در زمان واقعی، به‌صورت هم‌زمان، شیوه انجام کار را داشته باشید.»

او اضافه می‌کند که با وجود این فناوری، جراحان مجبور نخواهند بود تا برای مشاهده اطلاعات موردنیاز خود در یک کامپیوتر، سرشان را بچرخانند. درواقع با استفاده از سیستم محاسباتی ویژن پرو، نمایشگر‌های آن می‌توانند در هر نقطه‌ای از اتاق، اطلاعات مربوط به جراحی را نمایش دهند.

علاوه بر جراحی، گروسمن اعتقاد دارد که هدست اپل می‌تواند به‌روش‌های دیگری مانند ایجاد ارتباط بیشتر بین پزشک و بیمار، مفید واقع شود. به‌عنوان مثال، این دستگاه می‌تواند یک دستیار دیجیتال به پزشک ارائه کند تا کار‌های اساسی مانند یادداشت‌برداری را انجام دهد یا اطلاعات مربوط به سوابق بیمار را در اختیار او قرار دهد.

منبع: دیجیاتو به نقل از اپل‌اینسایدر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->